Skuteczny marketing polega na ciągłym przypominaniu o sobie klientom. Jeśli wrócą do nas by ponownie skorzystać z naszych usług będzie to znak, że nasze działania są prawidłowe. Żeby przypominać o sobie ludziom należy korzystać z reklamy wizualnej. Czasem znacznie mniejsze jej elementy pozwalają zwrócić na siebie uwagę lepiej niż te noszące największy rozgłos. Naklejki są tego najlepszym przykładem. Wykorzystuje się je w wielu branżach i w przeciwieństwie do opakowań towarzyszą produktowi praktycznie cały czas. Wykorzystując naklejki samoprzylepne możemy zmniejszyć koszty związane z produkcją skomplikowanych opakowań nie tracąc na efektowności.
Od lat towarzyszą zbieraczom
Wiele firm decyduje się na ich produkcje ze względu na zbieraczy oraz kolekcjonerów. Przykładem są naklejki z piłkarzami oferowane przez różne firmy w czasie trwania turniejów piłkarskich a także poza nimi. Kibice chętnie je kupują a także wykorzystują okazję do zdobycia ich za darmo. Prosty zabieg marketingowy, w którym oferujemy dwa a nawet trzy produkty w cenie jednego wciąż jest na fali. Mając do wyboru dwa telewizory o tej samej cenie decyzja padnie na ten, który zaoferuje więcej upominków. Dawniej mogliśmy je także znaleźć w paczkach chipsów oraz wielu innych produktów spożywczych takich jak gumy do żucia czy rogaliki śniadaniowe. Dzięki temu sprzedaż tych produktów była znacznie większa niż tych bez dodatków.
Naklejki na opakowaniach i produktach
Istnieje też znacznie bardziej praktyczna forma ich wykorzystania. Naklejki samoprzylepne mogą śmiało zastąpić kolorowe opakowania z nadrukami oraz grafikami. Etykiety samoprzylepne na butelkach wody czy opakowaniach odzieży czy sprzętu elektronicznego wyglądają równie dobrze. Niektóre produkty nie potrzebują większej zachęty wizualnej do ich kupienia. Przykładem może być właśnie branża komputerowa i elektroniczna. Tutaj główną rolę odgrywa sprzęt, który zobaczymy na żywo nie jego opakowanie. W takich sytuacjach lepiej użyć zwykłych kartonowych pudełek, na których umieścimy wlepki informacyjne. Używając ich na towarach podkreślimy także nasze firmowe logo. Naklejki 3d są tego najlepszym przykładem, ponieważ jak żadne inne zwracają na siebie uwagę dzięki wypukłemu kształtowi.