Opłaty związane z funkcjonowaniem firmy.

0
232
Rate this post

Zakładając własną firmę, musimy liczyć się z kosztami, które musimy ponieść na jej utrzymanie. Ekonomia, jako takie koszty podaje wszystkie podatki i opłaty, które płacimy państwu za możliwość prowadzenia własnej firmy. Oprócz tego takimi kosztami, są koszty wynajmu lub zakupu lokalu, w którym chcemy prowadzić własną firmę. Do tych kosztów zaliczamy również koszty umeblowania i miesięczne koszty, które ponosimy na energię, wodę czy czynsz. Oprócz takich podstawowych kosztów, musimy również liczyć się z kosztami dostawy konkretnych czynników produkcji. W takie koszty wliczają się również pensje pracowników i koszty poniesione na ich obowiązkowe ubezpieczenie. Mimo, że pensje pracownicze są w większym stopniu uzależnione od nas, to należy pamiętać o tym, że od każdej wysokości pensji, musimy ponosić odpowiednie podatki i właśnie koszty ubezpieczenia takich pracowników. Dlatego też wiele osób zatrudnia pracowników na czarno, bez żadnej umowy, co jest oczywiście nielegalne i przyczynia się do tworzenia się szarej strefy w mieście.