Jak wiadomo, ekonomia mówi o tym, że w momencie kiedy cena rośnie to popyt na dane dobro maleje i na odwrót. Są jednak wyjątki od tej reguły. Przykładem takiego wyjątku jest Efekt Veblena. Mówi on o tym, że w momencie kiedy cena rośnie, to popyt na dane dobro rośnie również. Efekt ten dotyczy przede wszystkim dóbr luksusowych, prestiżowych. Dotyczy on społeczeństwa o wysokich dochodach. Występuje on dlatego, ponieważ dla osób, które otrzymają wysokie dochody, zakup jak najdroższych dóbr wiąże się z określeniem statusu materialnego. Tak więc im dane dobro jest droższe, tym większe jest na nie zapotrzebowanie. Dla tych ludzi ważne jest aby pokazywać swój wysoki status materialny. Ludzie, którzy otrzymują wysokie dochody wpływają więc na odstąpienie, od podstawowej zasady ekonomii, mówiącej o tym, że popyt rośnie, kiedy cena maleje. Jest więc bardzo ważne, aby w momencie kiedy obliczamy wielkość popytu na dane dobro, wziąć pod uwagę społeczeństwo, pośród którego przeprowadzamy badanie. Jest to bardzo ważne.