Wspólną bazą dla wielu firm są katalogi, gdzie mogą zostawić informacje o swojej działalności. To bardzo poręczny sposób na dotarcie do swojego klienta i nie wzbudza jeszcze nasilonej akcji marketingowej. Większe poruszenie obserwuje się na przestrzeni portali społecznościowych, gdzie każdy chce działać jak najsprawniej i wybijać się na tle innych. Jeszcze jednym aspektem jest przestrzeń realna, gdzie na przykład dekoruje się witryny sklepowe i zarządza cenami w taki sposób, aby przyćmić konkurencję.
Zapoznanie się z sytuacją biznesową w swojej okolicy jest bardzo ważnym krokiem dla każdego początkującego przedsiębiorcy. Powinien rozeznać się i zobaczyć czy jego usługi wyróżnią się jakoś na rynku czy może trudno będzie o pozyskanie odpowiedniej ilości klientów. Należy mierzyć swoje siły na zamiary i pamiętać, że istniejące od wielu lat marki, które cieszą się już zaufaniem i stałymi klientami, są poważnym zagrożeniem dla małego, rozpoczynającego dopiero swoją przygodę biznesu. Dobrze jest trzymać rękę na pulsie.